TalkTV Publicly Apologizes To Mental Health Charity Over False Claims – Deadline

TalkTV has been forced to publicly apologize to mental health charity Mind after it claimed live on air that it was financing asylum seekers’ legal costs.

On June 10, host Mike Graham said on his show ‘The Independent Republic of Mike Graham’ that the charity claimed to fund mental health support while paying migrants’ legal fees.

Mind complained that the claims were “downright wrong” and that the charity was never approached by the channel for comment.

TalkTV, owned by Rupert Murdoch, apologized on Friday’s broadcast, admitting that it had erred in asking “why several organizations, including Mind, provided money to a charity called Migrants Organize.”

It said: “Mind has pointed out to us that the funds it has given to Migrants Organize for specific work supporting mental health and not for legal costs of illegal immigrants. It says it is transparent about the work it does and details of the projects it funds are on its website.”

Mind reported receiving negative reports about their work when the item originally aired and that it only discovered the false claims when informed by supporters of its work.

“What TalkTV did wrong was not that we work with refugees, but how we do it. Our work revolves around supporting mental health. We are shouting this from the rooftops.”

TalkTV added in its apology: “We didn’t give Mind the chance to respond at the time and are happy to do so now. We are sorry for the confusion caused by the discussion about the show.”

The new right-wing anti-woke channel, with its flagship show hosted by Piers Morgan and broadcast in Australia, the US and the UK, has struggled to find a domestic audience since its debut, with Rupert Murdoch reportedly playing a major role. interest in possible changes or even a merger with the year-old, similarly talk-based channel GB News.